Egy nagy vállalat ügyvezetőjeként dolgozom már négy éve. A sok munka és átvirrasztott éjszaka mellett én is nagyon büszke voltam arra, amit elértem. Egy új ügyvezető azonban azt sem tudja hol áll a feje. Felel az emberekért, a vállalat operatív működéséért, az eredményekért és a törvényeknek való megfelelésért egyaránt. A teher akkor kezd csökkenni, mikor ráébred hogy nem neki kell mindent megcsinálni és megoldani, mindinkább a működés összehangolása és igazgatása a feladat. Támaszkodni kell a munkatársakra és a külső szolgáltatókra egyaránt. Ez azt gondolom a friss ügyvezetők egyik legnehezebb feladata. Amikor azonban ráérez az ember, elkezd alkotni.
Nyilván a belső emberek egy adott állományt alkotnak, nehéz változásokat átvinni a rendszeren. Az emberek nem igazán szeretik a változásokat, de egy jól megtervezett és kivitelezett változásmenedzsment mindig segítség erre is.
Ami könnyebben alakítható, az együttműködő partnerhálózatok területe.
Én sajnos elkövettem egy hibát már az ügyvezetői pályafutásom legelején. Az intuíciók mindig igazságot nyernek, és ez az én esetemben is bebizonyosodott. A probléma a tűz- és munkavédelem területét érintette.
Már pozícióra kerülésemkor, mikor minden egyes szolgáltatóval felvettem a kapcsolatot, éreztem, hogy ez az a terület, ahol bizony vannak hiányosságok, és úgy éreztem új szolgáltatót kellene keresnem.
A munkavédelem ugyanis cégünk életében igazán fontos terület. Sok munkásunk dologzik a gyárban, szigorú szabályrendszer vonatkozik a ruházatra, viselkedésre, haladási útvonalakra és magára a munkavégzésre egyaránt. Komoly balesetek is történhetnek, elég egy kis figyelmetlenség és máris emberéletek mehetnek tönkre. Nyilván feladatunk ennek megelőzése, és a balesetek bekövetkezésének minimálisra csökkentése.
Sajnos esetemben beigazolódott, hogy egy új szolgáltatót kellett volna keresni, mely egy baleset alkalmával vált nyilvánvalóvá. Nem elég, hogy munkahelyi baleset érte az egyik alkalmazottat, de szabályzatbéli hiányosság miatt még plusz bírságot is kapott vállalatunk. Az új szolgáltató azonban már mindenre tökéletesen odafigyel és lelkiismeretes, tökéletes munkát végez. Ne várjuk meg, míg ilyen eset bekövetkezik. Válasszunk tökéletes és profi szolgáltatót már kezdetekkor.